"Shilly shally" hos Annika

Hemma i Västerås igen! Direkt från båten så åkte jag hem till Annika för att fira hennes artonårsdag tillsammans med mina närmaste vänner. En galet efterlängtad träff från min sida och det var mycket trevligt. Mycket god tårta och härligt prat.
Annika skrev en ny klassiker i vår historia. Isa kände sig lite yr så vi pratade om att sätta sig ner med huvudet mellan benen, som man brukar göra när man håller på att svimma. Annika gjorde då detta uttalande:
- Konstigt egentligen, det är väl knappast mer luft mellan benen?

Imorse så kollade vi på "Mumintrollen och hattifnattarnas ö". Mumintrollen är på väg för att upptäcka något, och jag längtar ihjäl mig till att de ska komma ombord på ön då jag väldigt gärna vill se hattifnattarna.
Någon ropar då:
- Kolla en ö!
- JAA! ropar jag glatt, men sen syns i bild två stenar med ett träd på: Meen den där är ju alldeles för liten.
Alla skrattar. Varav tre sekunder senare Mumin säger:
- Men den där är ju alldeles för liten!

Jag är nu hemma i Åskebro, nyklippt med fotoplaner och en ny film i handen (Kiss kiss bang bang). PUssekram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0