Veckans lista: Sexiga typer - som inte borde vara det

Det finns människor på denna jord som man inte borde tycka är sexiga. Dom är inte ens typ, fula, elaka eller bara allmänt irriterande. Men efter ett tag så slutar man upp med att älska dessa människor. Man faller för dom. Man kommer på att dom faktiskt är väldigt sexiga trots allt. Hur det kommer sig kan man ju undra, men här har vi i alla fall en lista över tio stycken överraskande sexobjekt.

10. James Bond
Självklart är själva stereotypen James Bond mycket sexig. Förförare av första graden. En såndär irriterande skamligt sådan - alla vet att dom faller för dom trots att ingen vill det. James Bond är en galet sexig karaktär. Men sen har man sett filmer med bl a Roger Moore och Pierce Brosnan som mästerförföraren och det kittlar inte någonstans i kroppen. Sen kom Daniel Craig och förändrade allt. Grr.

9. Nötknäpparen i "Barbie i Nötknäpparen"
Han är en enorm trägubbe som visserligen är snäll, men verkligen inte ser ut att innesitta några som helst sexiga egenskaper. Och plötsligt från ingenstans så säger han "Klara" så man får slag, och sen så visar han sig vara den snyggaste människan på hela jorden. Och så är han prins. Och kan dansa balett. Jesus christ.

Denny Duquette - vilken bitch


8. Denny Duquette
Alla som följt Grey's anatomy vet vem Denny Duquette är. En karaktär spelad av Jeffrey Dean Morgan. En av de myyycket få patienter som är med en längre tid under serien. Hur som helst: Jag svor att hata den här människan för evigt. Han fick Izzie att göra slut med Alex. Han var irriterande döende hela tiden. Han gjorde Izzie till något deprimerat cp. Han gjorde serien mindre lättsam. Jag blandar ihop honom med Alfred Molina (okej slutat med honom nu faktiskt) och Javier Bardem HELA TIDEN!!! MEN nu när jag ser serien igen för tredje gången eller så faller jag för honom. NU så envisas han att på jättekonstigt vis påminna om Robert Downey Jr! Och det gör han ju inte ens? Var tog min hårdbarkande karaktär vägen? Hur kan jag sluta hata honom så innerligt och helt plötsligt bli helt tårögt förälskad/kåt/deprimerad av honom? Jävla bajskaraktär. Han är ju sexig. Varförvarförvarför.

7. Någon av samma kön
Jag tror att alla innerst inne faktiskt är lite bi-/homosexuella, någon gång ibland i alla fall. Även om många (främst killar) har svårt att erkänna (och inse) det - men det finns alltid någon där ute av det andra könet som man verkligen tänder på. Eller bara tycker är väldigtväldigt sexig.

6. Disneys Robin Hood
Jag menar; Han är en räv. En TECKNAD räv. Och ja jag vet att det egentligen är en människa (rävar pratar faktiskt inte, eller har alla de andra mänskliga inslagen). Men om man tänker efter är det ju helknäppt. Det är en tecknad räv. Och han är så otroligt charmig och sexig att det gör en helt galen. Men det är ju ändå en tecknad räv.

Russell Hammond


5. Russell Hammond i Almost famous
När man först ser Russell Hammond (Billy Crudup) så strålar det bara 70-tal om honom. Han är helt perfekt i filmen, och du följer honom med ärligt intresse. Det tar ett ganska bra tag, men sen inser du att han faktiskt är helt galetgaletgalet sexig. För mig tog det en halvtimme, men för andra (Caroline) kan det ta mycketmycket längre tid. Men man inser det. Så småningom.

4. Fula begåvade artister
Det här gäller givetvis inte ALLA artister, men det finns en hög. Så, vad är det jag menar? Jo. Du går på en spelning, eller ser en video eller vad som helst egentligen. Det är ett band där. Och så är det någon ful hårig bandmedlem med och du tänker "jaha". Sen börjar dom spela och du hör att det låter ganska bra och du tänker "jaha, vad kul". Sen så rockar plötsligt den fule bandmedlem loss och kör världens solo och är hur. grym. som. helst. Du tänker ingenting. Du tappar hakan och om det vore en film skulle det vara världens kontrazoom på ditt ansikte. Den här killen är ju jättesexig. Och du vill ju inget annat än ha sex med honom resten av dagen.

3. Amon Goeth i Schindler's list
När jag såg Schindler's list hade jag ganska nyligen påbörjat mitt filmintresse och hade först ett jätteproblem att skilja på Liam Neeson (Schindler) och Ralph Fiennes (Amon Goeth). Hur man nu kan blanda ihop dem är ett mysterium för mig nu, men jag gjorde i alla fall det. Sen var det paus i filmen (jag såg den i skolan), jag redde då ut Neeson-Fiennesproblemet och läste att Neeson varit med i Star Wars då jag i mitt huvud tänkte "STAR WARS?". Sen var det dags för film igen och jag kunde då koncentrera på vad som hände i filmen. Och jag insåg att jag faktiskt gillade Amon Goeth väldigtväldigt mycket. Trots att han var jätteond, nazist och en fruktansvärd mansgris i allmänhet. Jag kom tillslut framtill att det var en blandning av mycket bra skådespeleri och en komplex intressant karaktär som attraherade mina sinnen. Jag funderade mycket på scenen med judinnan och hans utveckling mot något bättre. Efter filmen la jag fram detta för min so-lärare - som tyckte jag var helt dum i huvudet och tyckte att Amon Goeth borde hängts, blivit doppat i svavelsyra medan han skjutits 73 ggr med raketgevär.
Efter skolan skulle jag ta bussen hem och kom på att han nog var lite sexig i alla fall (trots att jag på den tiden absolut inte var bekant med den känslan). Sen kom Annika och höll med. Jag misstänker att min so-lärare saknar sexuella känslor i samband med allvarliga saker. Amon Goeth är sexig. OCH en komplex och intressant karaktär. Även om han är ondskan själv.

2. Severus Snape
Det fanns en tid då jag hade läst Harry Potter-böcker utan att ha sett en film. En tid innan första filmen ens var utgiven. Tack vare den tiden så har min fortsatta läsning av Harry Potter varit obefläckad av filmerna.
Ingen som läser Harry Potter-böckerna kan väl möjligt tycka att Snape är sexig. Han är en elak, flottig och irriterande sak som gör en nervös på varje sida han dyker upp. Samma sak i filmerna, bara mindre flottig. Alan Rickman sätter honom perfekt med sin mäktiga och unika röst. Men helt plötsligt så inser man att man gillar Snape på ett helt nytt vis. Helt... fel vis. Snape är ju faktiskt sexig. Hallå? Vad har hänt?

1. Odjuret i Skönheten och Odjuret
Jag menar, han är väldigt hårig. Och ser ju inte ut som en människa. Och så är han tecknad. Och han är ganska dryg i början av filmen. Men sanningen är att efter att ha sett den några gånger så inser man att han inte är så dum ändå. Mycket stilig faktiskt. Och med Tommy Körbergs röst i monsterversion är han ju egentligen en riktigt sexig varelse.

Kommentarer
Postat av: Eds

Denny Duquette <3

Rackarns vilken bra lista du komponerat, sann och jävligt klockren.

2010-01-10 @ 22:46:26
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/
Postat av: Annika

Håller med ovanstående om listan! Amon Goeth och Russell Hammond är det absolut inget fel på. Hehe! Tråkigt bara att du drar till med att Alan Rickman är sexig... uhh.



Tycker att Joel Kinnaman ska få vara med på ett hörn. Han är otroligt sexig i Johan Falk filmerna. Galet sexig! OTROLIGT sexig!!!

2010-01-11 @ 08:30:58
URL: http://aannikaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0