Misfortune

Jag fick faktiskt ett riktigt sörjeanfall idag. Jag brukar ju vara väldigt glad och positiv, men det faktum att komma fram till färjeterminalen, vara sjukt hemlängtande och upptäcka att båten åkte för 1 timme sedan fick faktiskt tårarna att tränga i ögonen. Men jag väntade tills jag kommit hem innan jag släppte ut dem.
En hel vecka av beslutsångest hit och dit, och sen var allt bestämt och så står jag där med tung väska, ser att båten inte är där, kollar och japp: Pappa har råkat boka fel biljett. I stället för båten till Nynäshamn klockan fyra blev det Oskarshamn klockan fem! Ingen höjdare. Snarare en djupdykning ner i sorgbrunnen.

Jag ringde regissören till filmproduktionen (jag hade tagit ledigt från dagens inspelning) och tänkte gå dit, men sen så fick jag bara beslutsångest över allt och ville bara snyfta en stund för mig själv. Så jag avbokade igen.
Men nu är jag glad! Eller. Normal. Fortfarande väldigt konstig känsla och jag vet inte om jag ska till fest hos Andrea eller ha ensammys med Disneyfilmer. När jag skriver det låter det sista mest lockande, men jag skulle vilja testa en sak jag läste på en sida...

Nej. Nu ska jag sminka mig och städa, sen får vi se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0