Sälen 2010: Skidskolebarn

Skidskolebarn är så söta. Och visserligen otroligt irriterande när dom ska ta upp hela backen, svänga in framför och tvinga en att sakta in. Men i slutändan går det inte annat än att tycka om dom. Speciellt när dom ramlar omkull. Det är så otroligt roligt. Malin och jag släppte förbi några skidskolebarn i liften idag ("Glidarna" hette dom). Liftvägen var extremt ojämn i terrängen vilket fick en liten pojke två liftar framför att ramla omkull. Jag utstötte ett medlidande "naaw", men det utbrast snart i ett fniss. Framför Malin och mig, alltså efter pojken, var det två små "glidar"-tjejer (helt i rosa). Vi bevittnar hur dom inte viker undan förrän en halv meter innan pojken. Flickan längst ut klarar sig, men den andra fastnar med sin ena skida i pojkens vilket gör att hon typ åker med skidorna i vädret innan hon slutligen ramlar omkull. Sekunder senare faller också flickan längst ut av.
Det var väldigt roligt, även om det var synd om dom vilket fick mig att visa lite medlidande. Malin var dock inte lika diskret, utan brast ut i det högsta asgarv jag hört från henne på evigheter. Jag höll för munnen på henne, medan jag fnissade och sa:
- Men vad elak du är!
Malin försökte gottgöra sin synd genom att fråga om det gick bra (fast dom såg bara chockade ut). När vi kom ner till liften nästa gång släppte hon också (vi) förbi en HEL skidskola, även om dessa inte var "Glidare" utan "Fräsare" - vilket jag påminde Malin om.

Åh, jag har bevittnat så mycket roligt som små skidbarn gjort. Dom är rena underhållningsfabriken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0