Vad vore livet utan Disney?

Helt ärligt: Jag kan inte komma på någon tid under mitt liv som inte kantas av Disney på något vis. Som liten var det godis för veckopengen, fredagsmys och sedan kvällens stora höjdpunkt: Disneydags. Under hela mitt liv har filmen jag kollat på när jag varit sjuk varit Askungen. När jag var hos farmor och farfar kollade jag alltid på min kusins Disneyfilmer, som Bambi. I åttan upptäckte jag genom Disney animationens ädla konst, och det ledde sedan till mitt stora filmintresse - som ledde mig hit till Visby. Disney är min största passion, och just nu är jag inne i en kortfilmsperiod, med Kalle Anka i spetsen.
Disney är helt enkelt fantastiskt, fast jag räknar INTE Disney som all äcklig kommersiell propaganda som Disney channel  bajsar ur sig. Riktiga Disney (ca fram till 1997) är otroligt. Underbar konst som är oberoende. Ja, det känns väl fånigt att försöka beskriva det.

Disney är, och har alltid varit, bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0