Rosamunde Pilcher

Jag gick upp klockan fyra imorse för att medverka vid en filminspelning kvart över fem, för att efter frukost få reda på att det inte skulle bli något av den. Så jag somnade om framtills nu. Trött är jag, men en fin dröm fick jag.

Vid närmare eftertanke tycker jag mig minnas något mer balettiblandat under sömnen, men eftersom jag inte vet lämnar vi det ämnet.
Jag satt på en buss till Nynäs och bussen verkade åka fel och han höll på/körde på massa människor i början. Detta gav mig lätt panik, och tillslut tog jag upp min bok (en av Rosamunde Pilcher). Plötsligt dyker en kvinna i 35års åldern upp vid mitt säte.
- Vilken bra bok du läser! sade hon retsamt. Den har jag skrivit!
"Eeeeh" var min tanke. Inte för att hon inte var 80+ vilket författaren är i verkliga livet utan för att det verkade orealistiskt och dessutom pratade hon svenska.
- Är inte du britt? frågade jag tveksamt.
- Nä, svarade hon.
Tillslut bestämde jag mig för att tro henne och vi pratade om hennes böcker. Främst Snäcksamlarna. Jag tänkte:
- Shit wow, det här måste jag berätta för Eddie.

Vi kom inte fram till Nynäs, utan till något konstigt teater-/filmbygge där vi stannade. Min farmor var där, i sina egna trakter (även om de var Skåne i drömmen) och hon var med sina vänner och var lycklig, drack och pratade sin egen ursprungliga dialekt.
Jag var nu hemma hos Rosamunde, men det såg exakt ut som vårt eget vardagsrum hemma. Jag och hon pratade lite till, men sen var det natt och drömmen tog den konstigaste vändning. Närbilder på henne när hon äckliga monstergrejer tog sig fram och tillbaka i hennes ansikte. Tentakler, horn och ögon bl a.
Senare på morgonen var jag hon och hennes man, en balettdansare vid namn Anders Nyström (fast på riktigt heter han Anders Nordström, och ansiktet jag refererar till är han och en till). Jag stötte på honom tidigare i drömmen, och det var först då jag var övertygad om att hon verkligen var författaren (fast i verkligheten är förstås den informationen falsk).
Hur som helst så sov "jag" fast jag var ändå väldigt medveten om vad som hände. Mannen var väldigt avklädd och glad och tyckte att morgonsex skulle vara trevligt. Men hennes släktingar kom och tyckte tydligen inte att det var någon vidare idé. Tyvärr.

Nu ska jag gå till skolan. Opepp. Tjosvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0