Timmarna

Igår så såg jag en film på tvåan som jag tittat på flera gånger i bibblans DVDhylla. Särskilt intresserad har jag aldrig varit, trots de geniala namnen som bl a Julianne Moore och Meryl Streep. Men när jag såg att den skulle visas så ville jag gärna se den. Och väldigt bra var den. Och vacker. Scenografin och fotot var perfekt. Eddie - du skulle nog älska den.

De absolut bästa filmerna är de som verkligen griper tag i en. De som sätter hjärtat i ett skruvstäd och tvingar en att känna så mycket. Ögonen tåras och filmen visar upp innebörden av småsmå detaljer. Det är underbart att ha ont inombords. Det är sån film jag vill göra. Jag vill att folk ska våndas.
Som texten i Robin Hoods "Kärlek" går: Allt som finns, är det som känns.


Kommentarer
Postat av: Eddie

Im gonna check it out!

2010-05-16 @ 19:19:02
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0