Tuppen gal klockan fyra

Jag gick upp tio över två imorse. Eller kanske nästan borde säga "i natt". Det tog emot vill jag lova. Det var filminspelning (treors slutproduktion). Det var på andra sidan Visby längst ut i kanten och jag svimmade nästan vid tanken på att behöva gå hemifrån cirkus 03.15. Så jag tog ut min cykel för detta särskilda ändamål.
Morgonen var vacker och jag lyssnade till Nötknäpparen. Jag önskade att jag bara var ute för stunden och snart skulle hem igen. Då skulle jag ha bakat bröd. Jag tänkte en del på det där under inspelningen och återgav tillslut orden högt:
- Åh, jag vill baka bröd.
Kommentaren på detta löd:
- Det är en riktig kvinna det!
(det var ett SKÄMT alla radikala feminister där ute)

Och sedan upplevde jag en sak jag aldrig tror jag har upplevt. EN TUPP GAL. Lite över fyra så hörde jag det första gången, och sedan höll han på ett bra tag! HELT OTROLIGT. Det gjorde min morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0