Ännu en dröm, om eiffeltorn och sms

Jag älskar att drömma. Jag borde verkligen bli professor i det. Men det är en annan historia.
I natt drömde jag att jag fått ett sms av okänt nr. I smset stod det något så opassande som ”Får jag fingra dig ikväll? <3”. Jag slog upp numret och såg att det var mammas kompis man, och mannen och kompisen skulle komma på middag samma kväll. Förutom att det var väldigt wierd och opassande så förstod jag vilken otroligt stor skitstövel denna man måste vara. Vilket jag också sa till min historielärare och en kompis till mig (minns ej vem) som var med. Sedan så var jag i skogen, tillsammans med Ralle, Ludwig, Troff (filmtreor) och Caroline. Jag sa till Caroline:
- Gissa vilket stört sms jag har fått.
Ralle blev nyfiken och ville veta vad som stod, och då berättade jag för alla.
- Gissa hur gammal han som skickade det var?
Vilda tama gissningar, varav jag gav svaret på 40+. Alla reagerade ungefär som jag gjorde innan. Sedan så skulle alla sova där, förutom Caroline. Tydligen så bodde Ralle där, endast på en madrass i den där skogen. Men det var mysigt i alla fall. Även om jag var lätt mobbad för att vara tvåa.

Drömmen hoppade ”en aning” och vi skulle se balett och jag behövde en mascara. Pappa var full och allt var jobbigt. Sedan så var jag i Paris och såg eiffeltornet, vilket såg ut som en lyftkran (helt klart inspirerad av mitt suddiga lyftkransfoto som ser ut som eiffeltornet i mitt fotokompendie). Jag träffade Annika i ett galleri intill tåget och linbanan till eiffeltornet. Hon var gravid men hade inte sagt något. Sen så stötte jag på Joanna och vi pratade om skapandet av deras (scentvåornas) film.
Slut.

Kommentarer
Postat av: Annika

No big deal det där med graviditeten. Händer alla hela tiden!

2010-05-12 @ 13:42:05
URL: http://aannikaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0