Hej mitt vinterland

Det är vitt överallt utomhus. Och samtidigt som vädret får mitt hjärta att le, så känner jag ett styng av sorg. Först och främst för att resten av julen säkert kommer att vara grön, men också för att det ändå jag vill är att sätta på julmusik och baka - men det kan jag ju inte. Eller kan kan jag väl, men jag försöker hålla på att inte börja jul förrän nästa onsdag och jag har redan varit ute och slirat. Men det är inte samma sak att lyssna på en jullåt eller dricka en mugg glögg, när resten av stämningen och tillhörigheterna infinner sig.
     Så jag får glatt sitta här och titta ut på allt det vackra. Finns inte så mycket mer att göra. Jag är nämligen inte på min praktik i Stockholm idag, snökaoset vågar jag inte trotsa idag. Men imorgon åker jag oavsett.


Som tur är trivs Åskebro i vinterskrud året om. Fast däremot har datorn förvandlat alla mina bilder till gråblå, förhoppningsvis är det inte så hos er andra!


Kommentarer
Postat av: Annika

Om vi inte båda var insnöade på håll så kunde vi ha hittat på något tillsammans... :D

2010-11-10 @ 10:15:22
URL: http://apersonligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0