Nu ska det bli ordning på språket

Jag ska nu göra ett experiment. Med mig själv, för mig själv. Ett förhoppningsvis något komiskt, men främst ett uttryckningsexperiment. Jag är vedervärdigt dålig på att skriva korta texter. Vilket säkert många här har märkt. Ibland ordbajsar jag lite väl mycket. Detta är något jag behöver träna på, så: Granskandes Henrik Schyfferts twitter insåg jag att twitter är ett utmärkt träningsställe. Jag har en halvår gammal sådan som bara legat och möglat med totalt 11 twittrar, för jag fann helt enkelt ingen poäng. Men nu är det dags att damma av den: Jag kan bara använda 120 tecken och nu ska jag lära mig själv att uttrycka mig kort. Inte bara det förstås, utan de ska forma något varje gång. Antingen ska det ha något komiskt, känslomässigt, viktigt eller någotannatadjektivt värde. Nu får vi se hur detta går. Nu är det verkligen dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0