Sanna ord om SD

Efter en otroligt bra diskussion med älskade Anna om SD känner jag att jag måste dela med mig av ett citat jag gav henne till er också.
     Detta sa Soran Ismail i en videoblogg för något år sedan, då Aftonbladet kritiserades efter att ha publicerat en debattartikel av Jimmie Åkesson.

”Utan sunt förnuft, det är det som säger ”du är dum i huvudet”. Dessvärre så är det många som har tappat det här sunda förnuftet därför tycker jag det är så himla bra att de får komma till tals. Man ska inte kritisera Aftonbladet för det, utan det är bra så vi kan visa vad de verkligen tycker. För just nu är det som om de har gömt en enorm bajskorv i ett mörkt rum och vissa har tappat luktsinnet och vissa som har luktsinnet kvar kan känna den enorma stanken som kommer från den här bajskorven. Och det är bra om vi kan tända en lampa eller strålkastare och peka på den här bajskorven och säga ”kolla det är en bajskorv, ser ni!” så att alla som har tappat luktsinnet fortfarande, kan visa - så om man väljer att konsumera det fortfarande så kan man inte neka till att det är en bajskorv man har konsumerat.”

Detta citat är tidlöst och gäller kanske fler sammanhang där SD är inblandande. Nu är problemen tyvärr verkligen här, och det är på hög tid att vi tänder den där strålkastaren.


Kommentarer
Postat av: Anna

Älskar citatet! & svar på din fråga... kursen heter typ "Foto A" bara, går väl ut på att lära sig behärska kameran och förstå hur man själv kan påverka bilden, lite baskunskaper men det är ganska roligt i alla fall :) Det ingår ju i tvär att man får ha foto, musik eller bild.

2010-10-06 @ 17:20:58
URL: http://nitton9tre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0