Kult i efterhand

Jag har fått någon konstig knäpp. Jag menar – det hela i sig är väl inte så konstigt, men det är bara det att det sker över tio år efter alla andra människor: Jag har börjat kolla på Svensson Svensson. Som liten såg jag aldrig det där alla andra kollade på. Förutom Bolibompa och julkalendern var tvn en ganska okänd sak för mig. Vadå Rederiet? Jag trodde liksom att Parlamentet var ett politikerprogram. Svensson Svensson kände jag till men hade aldrig sett ett helt program. Men så gjorde jag det igår. En av dagens sista undansmitningar från engelska-läxan, efter en hel dag av uppskjutningar. Så jag satt och kollade på Svensson Svensson. Och jag tycker inte ens att det är särskilt roligt. Men det är trevligt 90-talsaktigt – tryggt och hemtrevligt. Så därför kollar jag nu på det. Tio år efter alla andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0