Uppsala

Imorgon, ja då smäller det. Exakt vad som smäller vet jag inte än, men jag vet att det är i Uppsala det sker. Och att jag kommer vara där.
Jag och en kompis blev utvalda/rekommenderade från vår klass av en lärare att få åka på en grej Gotlands nation på Uppsala universitet anordnar varje år. Vi fick fylla i varsin blankett om frågor om oss själva och sedan lämna in den, därefter blev vi utvalda eller lottade eller hur det nu var att åka.
Vi trodde att det skulle vara mycket visande av skolan och programmen etc, men det är det tydligen inte. Imorgon är vi med när Västgöta, Värmlands och Gotlands nation tävlar mot varandra i vintersporter, sedan är det afterski. Efter det gör man sig i ordning för gasquen med nationerna på kvällen - dvs fin middag med dans efteråt (enligt hemsidan får man för allas trevnads skull endast vara klädsamt onykter under middagen, men efter det gör man som man vill). Dagen efter kan de som "tar hand om oss" visa oss stan, eller vad vi vill.
Massor av Uppsala, massor av studenter. Detta ser jag fram emot. Lyssnade på radion igår och då besökte radioprataren en studentkorridor i Uppsala. En kille som hon intervjuade sa: "Alltså även om man pluggar sju till åtta timmar om dan så orkar man ändå alltid festa"
Och med det avslutar jag härmed inlägget. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0