Hannah Arnhög

Jag tror aldrig jag har tipsat er om den här bloggen. Det är Hannah Arnhög som skriver om sex där, som är sexrådgivare på tidningen Veckorevyn (och även bloggar i deras tjänst). Jag trodde aldrig att jag skulle vilja läsa en sexblogg, att det på något sätt för mig skulle vara olustigt. Att människan som skapade en sexblogg på något sätt skulle vara konstig. Men jag råkade ramla in hos Hannah och hon gör det verkligen bra. Hon är rolig, insiktsfull och smart. Dessutom så är hon så sjukt mycket kvinna, och den enda personen jag ville använda adjektivet ”ball” på. För hon är verkligen ball. Hon inspirerar med sitt härliga självförtroende och självkänsla. Så läs, för guds skull.

Själv kan jag ibland tycka att jag ibland sexanspelar alldeles för mycket här och på min twitter. Och nu tänker säkert många ”eh va, du skriver väl aldrig om sex”. Nej, det handlar mer om min tendens att antyda hur sexiga folk är och hur gärna man vill ligga med dom. Och när jag tänker efter så inser jag, förutom att det var länge sedan jag skrev ordentligt här, att det kanske inte är så mycket. Och sen inser jag ännu viktigare att det inte alls är sex utifrån mig själv jag. För det är det som gör mig olustig, att jag skulle kännas oseriös och vara alldeles för personlig. Men jag har aldrig någonsin i hela mitt liv offentliggjort mitt eget sexliv och mina tankar och upplevelser runt det. Så jag ska sluta tänka så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0