Novelltävling

Var inne och kikade själv här för att få inspiration till mitt hyllningstal jag ska hålla på fredag i Svenska C. Inspirationen uteblev, jag upptäckte bara att jag inte skrivit här på snart en månad. Äsch. Men något kan jag väl säga. Skryta lite, för att hålla i bloggens ständiga tema: Jag kom trea i en novelltävling! Gotlands kommunala skolors biblioteks novelltävling, lite mer specifikt. Jag översatte en novell jag skrivit i engelska B och upptäckte när jag skulle lämna in den att den var två sidor för långt, men jag mulade ner den i lådan i alla fall. Tydligen så märkte dom inte att jag egentligen inte var tävlingsbehörig, men det var bara bra. En presentkort på Bokia för 100 kr blev mitt pris, och en rosa blomma som vissnat och numera bodde i papperskorgen. ”Men den var väldigt fin” som bibliotekarien sa innan bibliotikarie nr 2 tog upp den ur hinken. Förmodligen var prisutdelning i fredags eller nåt. Jag vet inte. Det var min svenska C-lärare som berättade för mig på lektionen att jag kommit trea. Hon tyckte förövrigt att novellen var jättefin och älskade Cornelis-inspirationen och nämnde alla fantastiska stilmedel jag använt. Stilmedel som jag inte visste att jag använt. Men man ska inte klaga. Jag kom trea, tjoho! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0