Guldbaggegalan ikväll!

Jag hade helt glömt bort att Guldbaggegalan ikväll, vilken tur att man har en mobil som påminner mig. Jag måste erkänna att det inte känns lika spännande som förra året, nu när man har sett Golden globes delas ut. Men det blir nog roligt i alla fall. Någon annan som lär se galan lär väl vara Annika, dreglandes över Joel Kinnaman! Han är nominerad för bästa manliga biroll. Eftersom jag inte sett honom agera någon gång så hoppas jag att Kjell Bergqvist tar hem rollen. Men då jag inte heller sett Bröllopsfotografen blir det inget dreglande där för min del. I stället ska mitt saliv sparas till slutet av galan då priset för bästa film delas ut. Det är nämligen Stellan Skarsgård och Mads Mikkelsen som ska ta hand om den delen. Det ser jag verkligen fram emot. Andra intressanta prisutdelare under kvällen kommer vara Lena Endré, Johan Rheborg och Helena Bergström.

Dregla eller inte, men se galan kan du oavsett göra ikväll kl. 20.00 på ettan. Och om ni kan tänka er att vara uppe senare än klockan tio, så kan jag tipsa om den franska filmen "Barnet" som börjar direkt efteråt. En av mina franska favoritskådespelare medverkar i den: Jérémie Renier. Sevärd film (recensionen jag skrev för evigheter går att läsa här).

Mikkelsen, Kinnaman


Kommentarer
Postat av: Annika

Man slösar inte saliv för inget!! Kinnaman är verkligen inget inget.

2010-01-25 @ 21:28:40
URL: http://aannikaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0