Året 2008

Okej nu hoppas jag VERKLIGEN att ni uppskattar detta, för har jag gjort en årsresumé på en läsares begäran. Det har tagit mig flera dagar att anteckna, gå igenom bloggen och bilddagböcker och bilder så tja.. Här har ni det! Visa datum har jag länkat till andra sidor, så utnyttja gärna det lilla tillägget. Favoriterna har fet stil. Och genom att visa er uppskattning får ni gärna kommentera och tala om ERA favoriter.

JANUARI
9 - Eddie fyllde 15.
11 - Första gången jag körde dansmatta!
26 - Jag såg Försoning med Anna och Isa på bio.
28 - Annika fyllde 16 år.

FEBRUARI
1 - Jag såg Juno.
15 - Jag fick min vackra gröna akustiska gitarr, av bror min.
24 - Åkte till Kläppen med Isa och familj. Oscarsgalan ägde rum: Försoning/Dario Marianelli vann bästa orginalmusik vilket bevisar att det faktiskt finns någon rättvisa här i världen.
28 - Anna färgade håret blont, och det gick inte så bra.

MARS
10 - Taxidansen uppdaterades.
14 - Jag, Eddie, Anna Säteri, Anna och Isa hade världens underbaraste men sorgligaste tjejkväll. Sorglig för att vi mot slutet satt och grinade för allt och inget.
21 - Gary Oldman fyllde 50 år
24 - Såg Sweeney Todd med Anna.
26 - Min personliga premiär på en crossmoppe. En imponerande upplevelse, eftersom jag stod på bakhjulet.
31 - Intagningsprovet på Filmgymnasiet ägde rum.

APRIL
18 - Extremt stolt: fick MVG på min Beatlesuppgift på musiken. Stolt för att väldigt många fick ig.

MAJ
1 - Jag skjutsade Isa nedför en backe och det gick inte så bra. Vi har båda men för livet (Isa i form av ärr).
2 - Anna fyllde 15, och jag skrev låttexten "Annas födelsedagsblues".
3 - Jag överträffade mig själv i låttextsväg och skrev "Sagan om Anna och Erik".
8 - Jag hade min muntliga filmanalys (Leon) på svenskan och fick MVG. Mitt bästa tal någonsin. Jag var (om jag får säga det själv) grym trots den sorgliga missen videomässigt (fick blackout och glömde var jag skulle trycka på stopp i scenen, vilket resulterade i att jag inte lyckades visa min favoritbit).
12 - Vi filmade gayscenen i klassfilmen på bilden. Jag fick Nille att ta ena rollen som bög!
14 - Påväg mot Paris (franskaresa) tillsammans med mamma, Linnea, Johanna (de två är min franskaklass), Johannas mamma Anna och Linneas mamma och våran lärare Annsofie. För bilder, klicka här och sedan framåt (ni märker själva). Vi åkte hem 17, fantastiskt upplevelse. Fick under resan upp ögonen för parfymen Coco mademoiselle, eftersom världens snyggaste reklam med Keira knightley nördades i staden. Har varit kär i den sedan dess och ägen den nu!
21 - Hade min idrottslektion och fick reda på att jag fick MVG på den OCH kanskekanske skulle få det i betyg.
26 - Tunboshowens förberedelser drog igång på allvar.


JUNI
3 - Tunboshowen hade premiär. SÅ BRA.
Bilder här.
9 - Improviserad kanottur med Isa och Annika genom Kolbäck.
11 - Världens sorgligaste skolavslutningen. (bilder) Mycket nöjd med betygen, 10 mvg, resten vg. MVG i idrott för övrigt.
17 - Vi hittade världens minsta och sötaste kisseungar på höskullen.
30 - Kanotresa i år igen! Denna gång följde även Anna med.

JULI
3 - Jag gav officiellt ut min bloggadress
5 - Åkte till Ystad med Isa, Anna, Annika och Eddie. Helt underbart med "vilken rolig stjärna"-kvällar, Ystads fejkade snobbar, nakenbad, mooningar i rondeller och massor av annat oförglömligt.
24 - Såg The dark knight med Annika på bio (smygpremiären). SÅ bra.
30 - Återvände till Isa och Ystad igen, ensam denna gång. Väldigt roligt, bland annat klockrena spioneringar från fönster och att vi råkade bli utelåsta från Isas hus och lyckades därifrån ta oss in igen (genom en väldigt lång procedur innehållande klättra över murar, sitta på tak, försöka nå byggpinnar, stegar, list mm.)! HURRA. Jag såg The dark knight för tredje gången på bio där också, sedan såg jag den en gång till i augusti men minns inte riktigt när.

AUGUSTI
8 - Jag klippte mig kort
- Någon gång mellan dessa datum var jag i Göteborg tillsammans med pappa, Malin, Isa, Leffe och David (efter tradition).
22 - Jag började på Kopparlundsgymnasiet
31 - Jag såg Mamma mia med mamma, pappa, Malin och moster.

SEPTEMBER
7 - Jag åkte till filmgymnasiet för att testa där en vecka. Började gå där.
12 - Pappa, Malin och Isa hälsade på och jag såg tillsammans med mamma Patrik 1,5 innan de anlände.
20 - Mamma och jag åkte till Stockholm, åt middag med Johan och såg sedan My fair lady. Mycket bra musikal och det var stort att få se Tommy Körberg på riktigt. Mer detaljer ger jag er här.
27 - Moster besökte mig den helgen och bland annat så såg vi Wall-e på bio.

OKTOBER
10 - Stumfilmspremiär, läs mer om den här.
18 - Var på Sunes musikal med moster, mamma och Malin. Läs mer om det här.
21 - Jag fyllde 16 år.
22 - Såg Gustaf Skarsgård agera live i Den allvarsamma leken. Helt magiskt, intresserade av en mer detaljerad version? Klicka här.
24 - Jag, Anna, Annika, Isa, Eddie och Jonte hade ett amerikanskt halloweenparty hemma hos mig. Kombinerat födelsedagsfirande av oss båda (endast jag som fick presenter dock). Isa och jag var utklädda till Batman, Annika skottskadad snickare, Eddie någon form av prinsessälva/alv, Jonte jokern och den oförglömliga Anna "The hulkman" till HULKEN. SÅ bra, härligt att hon äntligen tar åt sig av sitt smeknamn!

NOVEMBER
6 - Isa fyllde cykelhjälmsfri
14 - Isa, Anna, Annika och Eddie hälsade på mig. Bilder här.

DECEMBER
13 - Åkte hem till Västerås igen för att tidigt påbörjat jullov.
17 - Farfar fyllde 80 år.
24 - Helt underbar julafton.
27 - Åkte till Högsfjällshotellet/Sälen för att fira in det nya året med mamma, pappa, syster Malin, morbror Sören, kusin Mange, kusin Karin, Calle, Rebecca och Lovisa. Se inlägget nedan för detaljer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bra resume!! Var det värt att flytta till Gotland för filmgymnasiet då?

2009-01-05 @ 21:14:00
Postat av: Annika

Du fick med allt. Det var ett bra år! <3

2009-01-05 @ 22:04:15
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Prinsess-Älva, jag är för kort och för ful för att vara alv. :D

2009-01-07 @ 21:43:58
Postat av: Eddie

Prinsess-Älva, jag är för kort och för ful för att vara Alv. :D

2009-01-07 @ 21:45:00
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0